Takéto držanie dokáže zázraky

Na vyjadrenie sily alebo tlaku akým je dobré držať grip palice existujú rôzne stupnice a príklady. Pre niekho môžu fungovať slová svetoznámych golfistov ako napríklad Sam Snead, ktorého výrok znie: "Keby veľa ľudí držalo nožík a vidličku tak, ako golfovú palicu, umreli by od hladu."

Pri učení okrem podobných príkladov používame aj praktické znázornenia a cvičenia, tak aby mohol každý cítiť to, o čom skvelí hráči hovoria. Jedným z najlepších cvičení som sa naučila od Jim McLean, ktorý zostavil stupnicu tlaku od 1-10, kde na stupni 1 držíte palicu najslabšie ako sa dá, tak že palica vypadáva z rúk. Pracujte smerom od 1 k 10 na stupnici, keď na 10 z celej sily stláčate grip v prstoch, tak, že sú napnuté celé ruky, paže a chrbát. Prejdite si celou stupnicou od 1-10 tak, že držíte palicu oproti telu, hlava palice je hore nad rukami. Robte malé krúžky palicou v rukách.

Pre normálne dlhé údery z tee alebo z dobrých pozícií chceme držat palicu na stupni 4-5. Pri zlých pozíciách ako sú divot, alebo tzv. "tight lies" čo môže byť keď lopta leží na hline a podobne.. chceme chytiť palicu na 6-7. Pri hre z buknru chceme držať palicu na 2. Profíci presne vedia ako prispôsobiť tlak, aby dosiahli to čo chcú. Priemerný hráč nad tlakom gripu moc nerozmýšla, čo vedie k mnohým chybám. Navyše, aj keď priemerný hráč začne švih s primeraným tlakom na palicu, v prvej tretine švihu palicu zovrie tak, že tlak z 6 je na 9. Skúste na konci švihu alebo v rebound pozícii (keď palicu z finishu presuniete pred telo a pozorujete let lopty) ľahko spustiť palicu cez prsty dole.

Bobby Cole o gripe a tlaku

Bobby je legenda a víťaz na PGA Tour a inštruktor v Jim McLean Golf School na Dorale. Keď sme spolu pracovali, pozorovala som veľa jeho hodín, golfových škôl a Bobby mal veľa skvelých príkladov či už z čias hrania na PGA Tour alebo z vyše 20 rokov skúseností z učenia. Mám veľa poznámok z toho, čo a ako učil. Tu je niečo o gripe a tlaku:

tlak @ 6 - získaš trošku viac kontroly, ale vzdávaš sa citu

tlak @ 2,3,4 - získaš nejakú rýchlosť, ale strácaš kontrolu

tlak @ 4,5 - je kde máš dobrý balance

Finish - podrž pekný balance vo finish